Asmaul Husna

Pengikut

Selasa, 9 Februari 2010

Nak dapat anak saudara baru...

Assalamualaikum...

Xde entri best pun,saje borak2,hehe...Baru dapat berita gembira,kakakku yang mengajar kat segamat nak dapat baby lagi bulan 5 nanti,hehe,gembira sangat2 dan terkejut...boleh aku xperasan,dia pregnant bulan 8 tahun lepas lagi...huhuhu...Maknanya aku nak dapat anak saudara yang ke 10 dalam keluarga...Maknanya Wafi nak dapat adik lagi...hehe...xpe2,Najwa pun dah besar...moga bertambah besar keluarga kakakku dan bertambah ceria hidup mereka sekeluarga...Tapi,kesian hasrat mereka nak bertukar ke Terengganu masih belum tercapai lagi,abang ipar dah 14 tahun mengajar kat Segamat,kakakku pula dah hampir 11 tahun...

Insya Allah,moga tahun ni dapatlah bertukar ke kampung halaman...aku pulak dah hampir 7 tahun merantau kat JB ni sorang2,aku xkisah...best jugak dapat duk jauh2...berdikarilah konon,sejak zaman belajar,aku memang sentiasa berjauhan dengan keluarga dari umur 13 tahun duk asrama,selepas umur 19 tahun duk merantau kat Mesir lak 4 tahun,balik dari Mesir datang JB sebagai guru sampailah sekarang...(alhamdulillah) walau aku tahu setiap kali aku balik bercuti kat kampung,ayah dan keluarga selalu bimbang keselamatanku pasal aku drive sorang2,tapi insyaAllah semuanya ok dan baik2 aje,aku selalu baca doa dan ayat2 mintak Allah selamatkan dan amankan perjalananku daripada segala malapetaka..keyakinan mesti kuat,disertai doa dan sentiasa pastikan semuanya dalam keadaan selamat. haha,bila cakap pasal cuti,sabtu ni dapat cuti seminggu sempena cuti tahun baru cina,apalagi balik kampunglah...seminggu boleh lagi,kalau cuti 2@3 hari xbaliklah,penat nak drive,balik Segamat leh lagi sebab 2 jam je dari JB.hehe...

Mereka kesayanganku,mereka penghibur hatiku,mereka harapanku..semoga mereka membesar sebagai anak2 yang solih dan solihah...(anak2 saudara yang lain jangan jeolous lak,chesu sayang semua hehe...)

Oklah,permisi dulu...moga semuanya selamat dan buat teman2ku,doakanlah moga tahun ni ku temui jua kebahagiaan seperti insan2 lain...tipulah kalau xsedih kan lebih2 lagi bila lihat orang lain bahagia bersama yang tersayang dan anak2,tapi sebenarnya aku dah jadi manusia yang pasrah dan redha,kerana ku tahu segalanya ada hikmah dan bahagia itu pasti datang jua..masa dan ketentuan Allah menentukan segalanya,kerana Dia Maha Mengetahui....InsyaAllah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kata-Kata Bermakna