Asmaul Husna

Pengikut

Jumaat, 25 Disember 2009

Cuti dah nak habis.....



Tak de citer best pun,saje je citer biasa2 aje...hehe..

Hampir sebulan bercuti kat kampung,tiba-tiba esok dah tiba masanya nak balik semula ke JB. Aduh,beratnya rasa nak balik,macam-macam perasaan...malas nak drive jauh2,malas nak kemas,malas segalanya....(huhuhu) tak de semangat...nilah parahnya kalau cuti lama2,nak pulihkan semangat baru tu ambil masa...(mengalahkan budak2 sekolah...hehe)

Walaupun malas dan tak de semangat ,balik kena tetap balik..sebab dah ketentuan mengajar kat JB..Terpaksalah musafir dengan buah hatiku ni,dia pun mesti berat nak tinggalkan kampung sebab seronok sangat asyik jalan-jalan denganku...hehehe...meredah hujan dan jalan-jalan yang rosak teruk akibat hujan lebat di negeri kelahiranku.Dialah peneman aku musafir dari kampung ke JB sejak 3 tahun ni bila time cuti sekolah.Perjalanan selama 7 jam,kadang2 membuatkanku boring sangat2.Semoga perjalananku sentiasa aman dan selamat di bawah lindungan Allah SWT...amin.


Ni doa yang sentiasa kubaca dan kuamalkan setiap kali nak musafir,xkira jauh atau dekat...



BACAAN



Dengan nama Allah, yang tidak memberikan mudarat sesuatu dibumi juga dilangit dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.
CARA

1. Bila hendak pergi kesesuatu tempat yang berisiko atau merbahaya, atau bermusafir atau balik kampung atau hendak membuat sesuatu perkerjaan yang berisiko atau pulang kerumah daripada melakukan sesuatu perkerjaan yang berisiko, maka baca ayat ini tujuh kali.
2. Jika bacaan tersekat-sekat atau ada gangguan ketika membaca ayat ini, berehat dahulu. Setelah berehat baca lagi sehingga tujuh kali bacaan lancar baru teruskan perjalanan atau perkerjaan tersebut.


Ok lah,bagi sesiapa yang belum beramal,kita amalkan sama2...sesiapa yang dah beramal teruskan beramal...Semoga hidup kita sentiasa di bawah lindungan dan rahmat Allah..siapalah kita tanpaNya...sekian...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kata-Kata Bermakna